Chystáte sousedskou slavnost, chcete lidi ve vašem městě upozornit na slevovou akci, kterou ve svém obchodě připravujete, či pořádáte koncert nebo divadelní představení, na které zvete fanoušky kultury z širokého okolí? Pak je plakát tou nejlepší možností, jak to vykřičet do světa. Plakát se totiž jednoduše dostane ke všem věkovým, genderovým i sociálním skupinám, na než cílíte.
Jen těžko bychom hledali obor podnikání, v němž by plakát potenciálně nefungoval jako skvělá reklama. Jak ale takový plakát vytvořit, aby efektivně zapůsobil, zanechal v lidech, kteří si jej přečtou, dojem a splnil svůj účel? Pojďte se s námi podívat na to, jaké možnosti máte, rozhodnete-li se přilákat zákazníky prostřednictvím právě tohoto prostředku.
Na výběr máte z mnoha možností tisku
Profesionální tiskárny v kategorii plakátů nabízejí tisk nejčastěji od formátu A3, přes Béčkové formáty, až po velikost XXL, jejíž rozměry přesahují metr. Výjimkou ale kupříkladu nejsou ani podlouhlé formáty zvané šerpa. V závislosti na požadované kvalitě a tvrdosti papíru si pro jednostranně potištěný plakát můžete vybírat z gramáží od 90 do 350 g/m2. Čím vyšší gramáž, tím lepší je kvalita papíru, a tedy i vytištěného plakátu.
Povrchová úprava významně prodlouží životnost plakátu
U papírů s vyšší gramáží, tedy zhruba od 170 g/m2 výše, je také možné nechat plakát ošetřit ochrannou povrchovou úpravou. Díky této vrstvě si plakát uchová své jasné barvy a ostrost podstatně déle. Matná či lesklá folie, ale i ochranný UV lak totiž zmírňují vlivy počasí a pomáhají tak předcházet blednutí plakátu. Zejména pro plakáty umisťované do nezastřešených prostor jde o ideální řešení.
Obsáhlost sdělení dokáže zaujmout, ale i odradit
Plakát patří mezi reklamní nástroje, které by měly zaujmout a zůstat v hlavě kolemjdoucích dost dlouho na to, aby se rozhodli o jejich obsahu alespoň uvažovat. Z tohoto důvodu byste se měli omezit pouze na ty zcela nezbytné informace a položky, které na své plakáty hodláte umístit.
Nezapomeňte ani na logo vaší společnosti, které s vámi lidé mají spojené. Vyhněte se však zdlouhavému výpisu nepotřebných detailů. To je v rámci plakátů nežádoucí a kontraproduktivní.
Nestyďte se využít pomoci specialistů
V dnešní době, kdy jsou povolené i nepovolené reklamní plochy zaplavovány denně novou várkou nevkusných a nudných plakátů, se musíte odlišovat, pokud chcete uspět. Zejména ve velkých městech už totiž o plakát většina lidí ani nezavadí okem. Důvodem je to, že drtivá většina těchto plakátů je tvořena amatéry, protože chce inzerující firma ušetřit.
Jenže pokud nemáte schopnosti zkušeného grafika a copywritera, je velká šance, že váš výtvor bude mít minimální efekt. Ve finále tedy nejen, že neušetříte, ale naopak vyhodíte oknem peníze za nefunkční nepoutavou reklamu. Proto, chcete-li, aby vám plakáty přivedly nové zákazníky, nebo třeba návštěvníky na vámi pořádanou akci, neváhejte zvolit nejen profesionální tiskárnu, ale také využít služeb odborníků v oblasti marketingu.